Afgelopen week maakten we kennis met wat de customer journey is. Maar om een succesvolle customer journey te zien bij je klanten is online visibiliteit een zeer belangrijk aspect. Ben je online onzichtbaar? Dan zal het moeilijk zijn om je contactopnames te vergroten of er met kop en schouders bovenuit te steken bij je concurrentie. Waarschijnlijk hoor je een stemmetje in je hoofd zeggen: Facebook, Instagram, likes en volgers. Maar online zichtbaarheid is veel meer dan enkel social media. Let’s dive into it.


Website

Alles begint met het hebben van een up-to-date website. Modern en werkbaar op zowel desktop als mobiel. Je website is de basis van jouw online verhaal. Geen website = geen zichtbaarheid = minder klanten.  Een goede website omvat niet enkel kwalitatieve foto’s en een contactpagina, een goede website heeft ook nood aan een sterke webcopy en een fantastiSEO (Search Engine Optimization). Ons team webdevelopers en contentmarketeers staat alvast te popelen om de perfecte website voor jou uit te bouwen waarbij jij terug te vinden zal zijn op de eerste pagina van de zoekresultaten.
 

Content

Relevante content is key! Geïnteresseerde klanten gaan zeer gericht op zoek naar informatie. Sterke content trekt potentiële klanten over de streep om voor jou te kiezen. En niet voor de concurrentie. Denk hierbij aan een spectaculaire video, een boeiende Facebookpost of een goed geschreven blogartikel met de juiste call-to-actions in. Deze call-to-actions zetten potentiële klanten aan tot het uitvoeren van bepaalde acties. Acties die ertoe leiden dat jij meer contactaanvragen zal hebben.


 

Social media

Naast een sterke website is het ook aangeraden om aanwezig te zijn op sociale media. Een Facebook-, Instagram-, LinkedIn- of Youtubeprofiel zijn zijn interessant voor de content die je bedrijf wil plaatsen. Ons contentteam helpt je hier mee op weg. Maandelijks krijg je van ons een contentplan en gaan wij voor jou deze posts gaan inplannen. Het is belangrijk dat er regelmatig relevante content tevoorschijn komt op je pagina’s. Zo zorg je ervoor dat je content bovenaan het algoritme verschijnt en je niet verdwijnt in de massa.
 

Mond-tot-mondreclame

“Huh mond-tot-mondreclame heeft toch niets met online visibiliteit te maken?” hoor ik je al zeggen. Toch wel! Tevreden klanten delen via mond-tot-mondreclame hun ervaring aan kennissen, die op hun beurt jouw bedrijf gaan opzoeken via Facebook of Google. En daar komt het verhaal van online visibiliteit bij kijken. Wanneer iemand je opzoekt en je post vaak of je pagina heeft veel likes/volgers triggert dit potentiële klanten om jouw pagina ook te liken/volgen. En in Google verschijn je beter op de eerste pagina. De tweede pagina blijft namelijk voor veel webzoekers onbekend terrein.

TIP: Vraag aan (trouwe) klanten om een Google of Facebook recensie op je pagina na te laten! Wanneer je bedrijf veel positieve reviews krijgt, zijn geïnteresseerde klanten makkelijker over de streep te trekken. Het is ook positief voor je vindbaarheid via Google!

Hulp nodig om jouw online visibliteit te vergroten? Neem hieronder contact met ons op.