Hoe uw boodschap wordt onthouden door uw klant is afhankelijk van uw woord- en beeldkeuze. Bent u er zich van bewust dat een goed ontworpen folder meer impact heeft dan een snel ontworpen vel papier?  Geef daarom de ontwikkeling & begeleiding van uw communicatie aan mensen met passie!

Campagnebeeld

Campagnebeeld

Geef je bedrijf een gezicht, een imago dat aansluit bij de missie van het bedrijf.  Het is een foute redenering om te veronderstellen dat mensen een bedrijfsnaam onthouden. Binnen de perceptie van het waarnemen hebben de hersenen niet veel tijd nodig om een beeld een plaats te geven. Ze zijn getraind om 80% van de zaken niet te zien, ons waarnemen is met name zeer selectief. Begrijpelijk als je ziet hoeveel prikkels ze per minuut moeten verwerken. Binnen deze wetenschap is het belangrijk om prikkels te geven die de hersenen oppikken, de ”gestalt”. Binnen de „gestalt" stelt men dat het geheel meer is dan de som der delen. Het komt erop neer dat wanneer we willen dat een boodschap of beeld blijft hangen, het onderhevig moet zijn aan 5 regels:

  • De wet van nabijheid: zaken die dicht bij elkaar worden getoond, krijgen een verband.
  • De wet van overeenkomstigheid: zaken die op elkaar lijken, worden door de hersenen gegroepeerd.
  • De wet van geslotenheid: We vullen vormen aan op basis van onze ervaringen. Hierdoor zijn kleine visuele hints al voldoende om een vorm te suggereren.  Deze methodiek wordt heel veel gebruikt in het maken van logo’s, iconen, foto’s enz...
  • De wet van goede continuïteit: Dit is het mechanisme om de waarneming van een gebruiker te sturen. Wanneer iemand naar boven kijkt en wijst, zijn we ook geneigd dit te doen.  Wanneer je op een afbeelding een pijl tekent, ben je ook geneigd deze te volgen.
  • De wet van de eenvoud: Onze hersenen zijn er niet op gericht complexe vormen waar te nemen. De hersenen bedenken altijd de meest eenvoudige oplossing op basis van ervaringen. Indien we geen aanknopingspunten vinden in een beeld zullen we snel geneigd zijn dit als chaotisch te ervaren. Op die manier verliest een beeld of boodschap aan kracht!

Bij het maken van een campagnebeeld wordt duidelijk rekening gehouden met deze wetmatigheden.  Op die manier blijft een beeld kleven en roept het de juiste associaties op!  Dis is heel belangrijk bij het 'on top' brengen van uw product of dienst!

Enkele referenties

Filters
  • Filters
  • Website
  • Offline marketing
  • Fotografie
  • Video
  • Logo
Winch store - Winch social media campagne

Klant

Winch store

Opdracht

Winch social media campagne

Barbecook - Barbecook fotografie

Klant

Barbecook

Opdracht

Barbecook fotografie

Nr 4 - campagne beeld nr4

Klant

Nr 4

Opdracht

campagne beeld nr4

Sobabel - sobabel

Klant

Sobabel

Opdracht

sobabel

Parketcenter - Campagnebeeld Parketcenter

Klant

Parketcenter

Opdracht

Campagnebeeld Parketcenter

Yzer Fashion - Yzer Magazine

Klant

Yzer Fashion

Opdracht

Yzer Magazine

Vanomobil - Belettering motorhome

Klant

Vanomobil

Opdracht

Belettering motorhome

Jongerentravel - Ontwerp T-Shirt

Klant

Jongerentravel

Opdracht

Ontwerp T-Shirt

Trailfinders - Folder Trailfinders

Klant

Trailfinders

Opdracht

Folder Trailfinders