Sinds jaar en dag maken we websites met kennis van zaken!  Het moet 15 jaar geleden zijn dat onze eerste site het www betrad!  Wat een ervaring, heel basic maar met zorg voor detail, zo zou je hem kunnen beschrijven.  Ondertussen is het 'net' in geen enkel opzicht nog gelijk aan wat het toen was.  Vooral de manier waarop we het net zijn gaan gebruiken kent een enorme evolutie.   

Strategie

Strategie

01. Marketingmix

Onze online marketeers plannen en begeleiden met zorg uw online project. We zijn vertrouwd met internetcommunicatie en weten perfect onze kennis om te zetten in een voor u werkbaar plan.

Met één of meerdere kennismakende gesprekken brengen we, samen met u, uw wensen en doelen in kaart. Een goede communicatie bij de aanvang van uw project is cruciaal voor het verdere verloop van onze samenwerking.

Uw doelen en wensen worden na deze gesprekken getoetst aan onze kennis. Op basis van deze samenvloeing beschrijven we de missie, visie en strategie die de vorm van uw project zullen bepalen. We brengen alle doelstellingen in kaart en reiken u de tools aan die nodig zijn om uw doelgroep over de schreef te trekken.

Bij Black and White Company delen we een duidelijke visie over hoe uw project wordt aangepakt. Onze online marketingmix bestaat uit tien elementen die uw webstrategie helpen bepalen.

01 Product:

De producten, diensten en/of activiteiten die u wenst aan te bieden op het web.

02 Prijs:

Indien u uw producten of diensten aanbiedt zijn er een aantal belangrijke zaken in overweging te nemen. Moeten prijzen meegedeeld worden of niet? Welke prijssetting zal u voeren? Moet worden meegegaan in de online prijzenoorlog?

03 Promotie:

Hoe brengt u het web op de hoogte van uw producten/diensten? De mogelijkheden zijn eindeloos. Van banners tot virale campagnes en van online reputatie management tot social media en mailcampagnes. De combinatie van gebruikte media zal worden bepaald door de boodschap die u wenst te brengen en de groep mensen die u wenst te bereiken.

04 Plaats:

Waar worden uw producten/diensten aangeboden? Uiteraard gebruikt u hiervoor uw eigen website, maar dit is niet het eindpunt. U kunt bijvoorbeeld het gebruik van een affiliate netwerk overwegen, waardoor uw producten/diensten worden aangeboden op meerdere websites.

05 Ontwerp:

Elke website is uniek. De layout, navigatie, tools, usability e.d. bepalen een groot deel van de succesratio van uw online project. Hierbij spelen onder andere zoekmachine optimalisatie en responsive design een grote rol.

06 Klantenservice:

Het is belangrijk om uw klanten ook online een goede service te garanderen. Zij hechten er immers veel belang aan dat zij snel een antwoord op hun vragen verkrijgen en de mogelijkheid hebben om feedback te geven (bv. FAQ’s, email, chat...)

07 Virtuele gemeenschap:

De feedback van klanten beperkt zich tegenwoordig niet meer tot een mailtje of een contactformulier. Zij beschikken over een volledig netwerk aan mogelijkheden om over u en uw diensten te communiceren. De verschillende online media (fora, blogs, social media, reviews...) geven hen de kans hun positieve of negatieve ervaringen te delen met andere potentiële klanten. Het niet nakomen van afspraken en/of het geven van gebrekkige dienstverlening kan zo snel worden afgestraft.

08 Personalisatie:

Lijkt het u interessant om op uw online project, via mail, met RSS... gepersonaliseerde content per individu weer te geven? Het kan! Door het intelligent programmeren van uw website kunnen allerhande variabelen worden gemeten. Het verband tussen bepaalde online handelingen kunnen ons en u een handig inzicht geven in de interessegebieden van uw bezoekers. Deze informatie laat ons en u toe om de informatie op een gepersonaliseerde manier op te bouwen. Heeft u zich ooit de vraag gesteld waarom bepaalde reclame zich toont en deze zich ‘toevallig’ inspeelt op uw interesses?

09 Privacy:

Uw bezoekers en klanten hechten veel belang aan hun privacy. Door de vele inbreuken die tegenwoordig aan het licht komen is het belangrijk hierover duidelijk te communiceren, zodat de klant u met een gerust hart kan vertrouwen. Dit kan door onder andere een duidelijk privacy- en gegevensbeleid op te stellen, maar ook door een duidelijke opt-in/opt-out regeling voor mailings en virals.

10 Veiligheid:

De garantie dat persoonlijke gegevens voldoende beveiligd zijn is zeer belangrijk voor uw bezoekers en klanten. Stilaan worden mensen vertrouwd met het online betalingsverkeer, maar dagelijks wijzen allerhande instanties ons op de gevaren van het net. De nodige inspanningen zijn dus op zijn plaats om uw klanten op een veilige manier te kunnen bedienen.

02. Uitwerking Strategie

Om uw webstrategie succesvol uit te werken aan de hand van deze elementen is het belangrijk om gestructureerd te werken. Daarom houden wij een vaste workflow aan waarin we bij elke stap de bovenvernoemde elementen invullig geven.

01 Doelen:

De doelstellingen voor uw webstrategie worden vastegelegd en getoets aan de doelstellingen van uw onderneming. Voor elk van de bovengenoemende elementen uit de online marketingmix worden deze doelstellingen dan uitgewerkt.

02 Onderzoek:

Het web evolueert razendsnel. Het is dan ook belangrijk goed te onderzoeken over welke mogelijkheden we beschikken om uw doelstellingen te realiseren. Sluiten de doelstellingen en de 10 elementen niet op elkaar aan, dan keren we terug naar de doelstellingen om deze bij te stellen.

03 Plan:

In deze stap werken wij het marketingplan uit, zonder de elementen uit de marketingmix en hun onderlinge relaties uit het oog te verliezen. We werken een budgetering en een planning uit en bepalen meetbare resultaten zodat het verloop kan worden opgevolgd en bijgestuurd waar nodig.

04 Implementeren:

Het plan wordt nu in werking gesteld. Alle nodige acties worden overlopen en uitgevoerd. Op dit moment worden ook de nodige analysetools geïmplementeerd om het verloop van de acties op te meten.

05 Uitvoering:

Hierbij geven wij de uitvoering van het plan uit handen. Wij dragen alles over aan uw diensten en geven de nodige opleidingen.

06 Evaluatie:

De meetbare resultaten worden nauwgezet opgevolgd en geëvalueerd. Aan de hand van deze resultaten kan snel worden bijgestuurd waar nodig.

Enkele referenties

Filters
  • Filters
  • Website
  • Offline marketing
  • Fotografie
  • Video
  • Logo
Snowtravel - Snowtravel

Klant

Snowtravel

Opdracht

Snowtravel

Nr 4 - Website en webshop Nr4

Klant

Nr 4

Opdracht

Website en webshop Nr4

Yzer Fashion - Website Yzer Fashion

Klant

Yzer Fashion

Opdracht

Website Yzer Fashion

Path - Website Path

Klant

Path

Opdracht

Website Path

VHS Europ - Website VHS Europ

Klant

VHS Europ

Opdracht

Website VHS Europ

T&d milieuadvies - T&d Milieuadvies

Klant

T&d milieuadvies

Opdracht

T&d Milieuadvies

De Reisspecialist - Website

Klant

De Reisspecialist

Opdracht

Website

Leielandscholen - Website

Klant

Leielandscholen

Opdracht

Website

Elektriciteitswerken Roygens - Website

Klant

Elektriciteitswerken Roygens

Opdracht

Website